Regulamin

Regulamin serwisu internetowego wyspypolskie.pl

§1
Informacje podstawowe

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w przypadku korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem http://wyspypolskie.pl prowadzonego przez Fundację „Wyspy Polskie”, ul. Majakowskiego 34/6, 54-317 Wrocław, NIP 894-307-25-95, REGON 363642444, KRS 0000599423.

§2
Definicje

1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Użytkownik – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która korzysta z Usług Serwisu;
2) Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
3) Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta Użytkownika, ustalany samodzielnie przez Użytkownika podczas procesu Rejestracji;
4) Konto (Konto Użytkownika) – podstrona Serwisu, w ramach której Użytkownik ma możliwość korzystania z dodatkowej (w stosunku do niezarejestrowanych Użytkowników) funkcjonalności Serwisu,
5) Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
6) Rejestracja – jednorazowa dowolna i bezpłatna czynność, polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta Użytkownika;
7) Serwis Internetowy (dalej także jako „Serwis”) – serwis internetowy dostępny pod adresem http:/wyspypolskie.pl, za pośrednictwem którego Użytkownik może korzystać z Usług;
8) Strona – Fundacja lub Użytkownik;
9) Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Fundację drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Serwisu;

§3
Ogólne warunki korzystania z Serwisu
1. Warunkiem korzystania z Serwisu jest akceptacja warunków Regulaminu.
2. Fundacja świadczy za pośrednictwem Serwisu następujące Usługi, w ramach których istnieje możliwość:
1) przeglądania treści Serwisu,
2) przesłania do biura Fundacji informacji w celu umieszczenia tych informacji w Serwisie,
3) zapisania się do usługi newslettera,
4) komentowania niektórych treści Serwisu,
5) korzystania z Konta Użytkownika.

Dostęp do usług określonych w ust. 1 pkt. 1-4 powyżej nie wymaga Rejestracji.
4. Dostęp do usług określonych w ust. 1 pkt. 5 powyżej wymaga dokonania Rejestracji.
5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie z pełnej Infrastruktury Serwisu) zostaje zawarta z chwilą skutecznego wypełnienia odpowiednich rubryk i zaakceptowania przez Użytkownika formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie internetowej Serwisu, a także w każdym przypadku po zaakceptowaniu przez Użytkownika Regulaminu.
6. Do korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
7. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania z Serwisu, zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Użytkownik w szczególności posiadało:
1) system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
2) skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
3) zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
4) aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
5) oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.

§4
Obowiązki Użytkownika

Użytkownik Serwisu zobowiązany jest w szczególności do:
1) korzystania z Usług oferowanych przez Fundację w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a także postanowieniami Regulaminu,
2) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
3) niedostarczania i nieprzekazywania treści sprzecznych z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego w rozumieniu kodeksu cywilnego.

§5
Treść Serwisu
Treść Serwisu i jej przeglądanie

Fundacja zajmuje się prowadzeniem Serwisu, w którym umieszczane są różnego rodzaju informacje lub oferty innych podmiotów, a głównym celem Serwisu jest zaznajomienie użytkowników z ideą i projektami Fundacji, a także stworzenie platformy społeczności przez Użytkowników, Fundację oraz inne podmioty.
2. Umieszczone w Serwisie oferty i informacje mają jedynie charakter informacyjny, nigdy nie stanowią oferty Fundacji w rozumieniu kodeksu cywilnego, a ich prawdziwość i aktualność nie jest weryfikowana przez Fundację.

Fundacja nigdy nie jest stroną umów w przedmiocie ofert przedstawionych w Serwisie, są nimi inne podmioty, których oferty są przedstawione w Serwisie.

Komentowanie treści

Użytkownik może komentować Treści udostępniane w Serwisie.
5. Dodając komentarz Użytkownik powinien zapewnić, aby spełniał on warunki określone w § 4, a także aby nie był w żaden sposób obraźliwy.
7. Komentarze są zawsze prywatnymi opiniami Użytkowników.
8. Komentarze Użytkowników są moderowane przez Fundację przed lub po ich publikacji.
9. Komentarze nie spełniające warunków określonych w § 4, obraźliwe lub naruszające powszechnie obowiązujące przepisy prawa, zawierające spam lub treści reklamowe są kasowane.
10. Komentarze oceniane negatywnie są ukrywane. Jeżeli osoba, która umieściła usunięty komentarz ma co do tego zastrzeżenia, może je zgłosić Fundacji, która takie zastrzeżenie niezwłocznie rozpatrzy.

§6
Konto Użytkownika

Użytkownik Serwisu może dokonać Rejestracji.
2. Do Rejestracji wymagane jest podanie nazwy Użytkownika, hasła oraz adresu e-mail.

§7
Newsletter

Użytkownik może zamówić usługę newslettera, wyrażając zgodę na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204), tj. aby na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej Fundacja mógł przesyłać cyklicznie treści mające charakter informacji handlowych, marketingowych, a także informacji o nowych Treściach i ofertach dostępnych na stronie Fundacji i u jej partnerów biznesowych.
2. Usługa subskrypcji Newslettera jest usługą bezpłatną i dostępną dla każdego Użytkownika.
3. W ramach usługi newslettera , za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłana jest informacja w formie listu e-mail.
4. Użytkownik może cofnąć zgodę na otrzymywanie treści informacyjnych i reklamowych po zalogowaniu do Konta Użytkownika bądź wysyłając mail z takim żądaniem Fundacji.
5. Korzystanie z usług świadczonych za pośrednictwem poczty elektronicznej jest uwarunkowane posiadaniem czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.

§8
Pozostałe prawa i obowiązki
1. Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
2. Użytkownik, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta Użytkownika, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Użytkownika Fundacji, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Fundacji rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni.
3. Fundacja, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poinformuje Użytkownika na adres e-mail podany przez Użytkownik podczas Rejestracji, w terminie 14 dni przed planowaną datą usunięcia Konta Użytkownika.
4. Fundacja ma prawo odstąpić od świadczenia Usług w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu oraz w wyniku bezskutecznego wezwania Użytkownika do zaprzestania ww. naruszeń w terminie 1 dnia roboczego.
5. Reklamacje z tytułu świadczonych usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu można składać pisemnie na adres Majakowskiego 34/6, 54-317 Wrocław lub pocztą e-mail na adres biuro@wyspypolskie.pl
6. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie do 14 dni.

§9
Rozstrzyganie sporów
1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Fundacją, a Użytkownikiem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Fundacją, a Użytkownikiem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Fundacji.

§10
Dane osobowe
1. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez Usługodawcę na zasadach określonych w Polityce Prywatności, z uwzględnieniem przepisów prawa w tym zakresie, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.
2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Fundację w celu realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a w stosunku do osób, które wyraziły na to zgodę także w celu marketingowym.
3. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do danych i ich poprawiania.
4. Podanie danych jest dobrowolne.

§11
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
2. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz sporządzić jego wydruk.
3. Zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i i innych treści publikowanych w Serwisie jest zabronione.
4. Zmiana Regulaminu może się odbyć na zasadach określonych w art. 3841 kodeksu cywilnego.